måndag 20 februari 2012

Ryggoperation beslutad

Natten mellan torsdag och fredag kom vi hem efter att ha haft en skön semester på 14 dagar i Israel. Nu har jag jobbat 3 nätter och i dag var jag hos ortopeden på Akkis. Det belutades om att jag ska steloperera delar av ryggen. Väntan på op kan bli mer än 6 mån, men om jag åberopar vårdgarantin så ska op ordnas inom 3 månader. Sen blir det 3 månaders sjukskrivning. Om jag får op i maj så betyder det att jag blir ledig hela sommaren och sen har jag semester att ta ut. Inget ont som inte har något gott med sig. Det enda är att om jag utnyttjar vårdgarantin så blir det inte i Uppsala de gör ingreppet utan på något annat sjukhus. Doktorn sa att det brukar ofta bli i Nacka. Jag tar nog detta, eftersom jag bara behöver ligga 4 dagar på sjukhus, sen - hela sommaren tillsammans med den ny pensionären och övriga familjen - härligt!

5 kommentarer:

  1. Vilket glädjebesked! Jag är så glad för din skull.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, problemet är bara att jag inte kan hjälpa dig och Robban med ved till vintern detta år

      Radera
  2. När är du så kry att vi kan skicka barnbarnen till dig ;)

    SvaraRadera
  3. Det kan ni göra nu om ni vill. Jag har inte opererats än. Är jag bara ledig så är de och ni alltid välkomna.

    SvaraRadera
  4. Då kan du snart börja med skogsbruk i Trollkarlstjärn snart då

    SvaraRadera