fredag 22 april 2016

Pappa Ernst och Mamma Viola. Berättelser från 1940 - 1960


Min käre bror Roland har skrivit ner några berättelser ur våra föräldrars liv och de handlar om hur det kunde vara i mor
Violas och far Ernsts liv bl.a under väckelsetider i Malgomaj - Kultsjödalen.
För mig känns det oerhört värdefullt att få ta del av denna dokumentation. Jag har ofta pratat med mina syskon om att skriva ner något om mamma och pappas historia. Men som pappa sa om mig: "Du är en sagnviniker. Väldigt bra på att starta, men dålig på att avsluta." Så jag har bara kommit till startlinjen, men Roland har författat en del historier som hans fru Gittan har, för hand, skrivit ner i en anteckningsbok, med bilder och allt. Hon har för hand skrivit 13 böcker. Vilket jobb!
Tack Roland, tack Gittan för allt detta.
Min förhoppning att jag inte bara ska börja utan också slutföra detta projekt, alltså att göra historien tillgänglig för en bredare publik och speciellt för min familj.
Så, håll ögonen öppna för kommande bloggposter.

Anslut gärna till denna webplats. (se uppe i högra hörnet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar