onsdag 23 februari 2011

Att bli äldre


Det finns de som får ångest när de börjar att närma sig 60 år. Det förstår inte jag, för mig är det tvärt om. Vilken härlig tid som väntar! När man var ung och hade drömmar så fanns det alltför ofta inte några pengar till att genomföra det man innerst inne ville. Man fick göra det bästa av de resurser man hade. Nu hade ju vi egentligen oerhörda resurser när vi var unga. Barnen kom tidigt, vilken lycka! Pengar då? Nej de räckte till det nödvändigaste, men med en hustru som är väldigt lik den som Ords. 31 talar om så gick det alltid att få till saker. Hon stickade och sydde, till sig själv och barnen osv. Men nu var det inte det jag hade tänkt skriva om.

Att bli äldre. Som sagt jag ser fram emot åren framöver. Vi har ju mycket bättre ekonomiska förutsättningar nu att göra saker man vill. Har det du drömde om som ung genomförts? Nej inte allt, men livet har bjudit på en hel del som man inte hade tänkt sig.

Kanske beror min optimism på att jag inte fattar att jag snart är pensionär. Men efter besöket hos Andrea börjar jag att förstå. När man hålls ihop av teijp så är det väl dags att inse att man kommit en bit på åldersstegen.

3 kommentarer:

  1. Har inte sett en så fantastisk bild på grandpa sedan den med amazonen någon gång på 60-talet.

    LCHF rules ... eller?

    SvaraRadera
  2. Om det är samma bild som jag tänker på så var det en PV 544. LCHF kan nog funka, mitt midjemått har krympt med 5 cm på ett par veckor och då har jag ändå fuskat en del

    SvaraRadera
  3. Tack för senast. Hoppas vi ses snart igen. // Mattias

    SvaraRadera